تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی یعنی مصرف کلیه میوه ها و سبزیها و دانه های گیاهان بصورت طبیعی و دست کاری نشده ، یا همان گیاهخواری و یا خام گیاهخواری بهترین روش پیشگیری و درمان تمام بیماریهای انسان می باشد.این روش بدون داروست و در کمترین زمان و هزینه ، نتیجه صد در صدی را به ارمغان می آورد.
این نصیحت بشنو از من ای عزیز
قرص و دارو را تماماً دور ریز
درد خود با میوه ها درمان نما
کار مشکل را بسی آسان نما
سیب و انگور و انار و میوه جات
هم غذا هستند و هم راه نجات
حج علی علی پور

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

همه افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند،باید سبک زندگی خود را تغییر دهند؛یعنی اگر دچار وزن بالا هستند،وزن خود را کاهش دهند،کمتر نمک مصرف کنند و سبزیجات تازه و میوه را در غذای روزانه خود بگنجانند،ورزش کنند (روزی 30 دقیقه پیاده روی توصیه می شود، البته انجام هر ورزشی برای افراد مبتلا به پرفشاری خون،باید با نظر پزشک معالج باشد)، مصرف سیگار و الکل را قطع کنند.
1 – مصرف آب سالم و گوارا را به میزان قابل توجهی در روز توصیه می ‌کنم.یک لیوان آب میوه نیز،موجب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی و ترمیم سرخرگ‌ها می ‌شود.
2 - مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آرد گندم را حذف کنید.
3 - مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آنها مثل نوشابه‌ها، انواع مربا، ژله، شکلات، کیک‌ها و شیرینی‌ها را حذف کنید.
4 - تحقیقات ثابت کرده است که کودکان پیش دبستانی که هر روز 4 وعده میوه و سبزی و مصرف می ‌کنند،در نوجوانی فشار خون پایین‌ تری نسبت به سایر افراد دارند و در اصل،احتمال ابتلا به حمله ی قلبی، سکته و سایر بیماری های ناتوان ‌کننده در افرادی که زودتر به فشار خون مبتلا می ‌شوند،بیشتر است.
5 - سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتماً خوراک خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل فرمایید.
6 - با اجتناب از مصرف غذاهای گرم یا سرد،اعمال هضمی را بهبود بخشید.
7 - نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با خوراک تان،به دلیل تداخل در هضم،محدود کنید.
8 - از مصرف خوراکی های سرخ کرده یا خوراکهایی که در درجه حرارت‌های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می ‌شوند،خودداری کنید و به خاطر داشته باشید که استفاده ی چند باره از روغن‌های آشپزی،عاملی در بالا بردن فشار خون است.
9 - از مصرف مواد حاوی افزودنی‌ها و غذاهای فرآیند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه‌ها هستند،مثل انواع سوسیس و کالباس،غذاهای کنسروی، شورها، ترشی‌ها و چاشنی‌های کارخانه ‌ای،جداً خودداری کنید.
10 - چای،قهوه و شکلات را حذف کنید و حداقل تا دو ساعت پس از صرف خوراک تان، دمنوشی ننوشید.
11 - از مصرف نمک و خوراکی های پُر نمک و ادویه بپرهیزید.به جای نمک می ‌توانید از سبزیجات تازه یا خشک،ادویه‌‌جات مفید (زردچوبه،دارچین و ... )،پودر ترخون و یا زرشک استفاده کنید.
12 - موادی مثل کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌ها و روغن‌های جامد را از برنامه ی غذایی حذف کرده و به جای آنها از روغن زیتون  (اصل)، روغن کنجد (پرس سرد) و یا روغن هسته انگور استفاده کنید.
13 - مغز‌ها  و دانه‌های گیاهی مثل گردو،حاوی مواد مغذی بی ‌شماری هستند.می ‌توانید از آنها در خوراک روزانه بهره ببرید.استفاده از آنها در سالادها،به خوش طعم و مقوی کردن آنها کمک شایانی می ‌کند.(مغزها،قبل از مصرف،ده الی دوازده ساعت باید در آب خیس بخورند.)
14 – شما به گوشت نیازی ندارید.بجای گوشت،از پروتئین های گیاهی مصرف کنید.
15 - از استرس  بپرهیزید،زیرا یکی از عوامل بالا بردن فشار خون که بسیار سریع هم عمل می‌ کند،استرس و عصبانیت است.
16 - هر روز زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که کار کردن بی ‌وقفه،بیشترین فشار را بر سلامتی شما وارد خواهد آورد.حتی اگر عادت به خوابیدن در میانه ی روز ندارید،برای دقایقی چشم‌ها را روی هم گذاشته و به استراحت بپردازید.
17 - ورزش‌هایی مثل : پیاده ‌روی، شنا و دوچرخه سواری،ورزش‌های مناسبی برای پایین آوردن فشار خون به شمار می ‌آیند.بنابراین حداقل 3 بار در هفته و هر بار حداقل 30 دقیقه ورزش کنید
18 - سیگار را به طور کامل از برنامه ی‌ زندگی خود حذف کنید.

* برای فشار خون بالا :
- مصرف محصولات حیوانی و نمک را ترک کرده (یا بسیار محدود کنید) و بیشتر از سبزیجات برگ سبز مانند کاهو، کلم بروکلی و اسفناج، توت، لبو، موز، جو دوسر،آجیل خام مثل تخمه آفتابگردان و تخمه کدو،انار، روغن زیتون و پسته خام برای فشار خون بالا استفاده کنید.
- در حالی که خوراک سالم،حفظ وزن مناسب و ورزش کردن می توانند در کنترل سطح کلسترول موثر باشند (کلسترول خون بالا با فشار خون بالا ارتباط مستقیم دارد) اما در برخی از افراد لازم است که برای کاهش سطح کلسترول،موقتا داروهای خاصی تجویز و مصرف شود.
نمک باعث نگه داشتن بیشتر مایعات در بدن و افزایش حجم مایع خون می شود.افزایش حجم خون باعث می شود قلب بیشتر پمپاژ کند تا بتواند حجم اضافی را در سطح بدن پخش کند و این عمل باعث افزایش فشار خون می شود.

  • علی علی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">