تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی یعنی مصرف کلیه میوه ها و سبزیها و دانه های گیاهان بصورت طبیعی و دست کاری نشده ، یا همان گیاهخواری و یا خام گیاهخواری بهترین روش پیشگیری و درمان تمام بیماریهای انسان می باشد.این روش بدون داروست و در کمترین زمان و هزینه ، نتیجه صد در صدی را به ارمغان می آورد.
این نصیحت بشنو از من ای عزیز
قرص و دارو را تماماً دور ریز
درد خود با میوه ها درمان نما
کار مشکل را بسی آسان نما
سیب و انگور و انار و میوه جات
هم غذا هستند و هم راه نجات
حج علی علی پور

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

اینشتین سال ها پیش گفت : هیچ چیزی به اندازه تغییر به سمت رژیم غذایی گیاهی به سلامت انسان فایده نخواهد رساند و شانس بقای او در زندگی را بالا نخواهد برد . " حالا تقریبا بعد از صد سال ، در تاریخ اخیر بشری ضرورت و بدیهی بودن این موضوع هیچ گاه تا این اندازه مشهود نبوده است . سلامت ما به سرعت رو به زوال و نابودی است .

وقتی 30 سال پیش برای اولین بار به آمریکا آمدم ، آنچنان با روش تغذیه آمریکایی ها و به ویژه فست فودها افسون شده بودم که رژیم غذایی روزانه ام را به سمت خوردن همبرگر ، جوجه ، پیتزا ، تخم مرغ و گوشت خوک و سایر غذاهای گوشتی تغییر دادم . طعم آن ها فوق العاده بود . آن ها قابل دسترس بوده و سریع آماده می شدند . طبق تبلیغات این غذاها ، مطمئن بودم که نیاز بدن خود را با مغذی ترین غذاها در فرم محصولات حیوانی تامین می کنم . نمی توانستم بیش از این از حقیقت دور باشم .

من نمی دانستم که با پیروی از رژیم غذایی پر از محصولات حیوانی بدن خود را از دریافت آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها ، فتوکمیکال های ضد التهابی و ضد سرطانی ، آنزیم ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ، اسیدهای چرب اساسی ، فیبر و بسیاری از مواد مهم دیگری که در گیاهان به وفور وجود دارد ، محروم می سازم . رژیم غذایی حیوانی من فساد انگیز و اسیدی بود، به بدن من آسیب میزد، باعث تسریع در روند پیری شده و بروز انواع بیماری ها را سبب میشد. من شروع به دریافت اضافه وزن و احساس خستگی و افسردگی کردم . خلق و روحیه ام شروع به تغییر کرد . ذهنم پریشان بود و بدنم روز به روز احساس سنگینی بیشتری می کرد . مهم تر از همه چیز این بود که نمی دانستم داشتن چنین احساس هایی نرمال و طبیعی نیست . بعد از روز به روز چاق تر و بیمار تر شدن در طی 2 تا 3 سال ، بالاخره به این نتیجه رسیدم که این رفتاری نبوده است که می خواستم با بدن و مغز خود داشته باشم . هنگامی که اهمیت رژیم غذایی و شیوه زندگی را بر روی سلامتی فهمیدم ، شگفت زده شدم که چرا در آموزش و تعلیم پزشکی من به این موضوع اساسی تاکید چندانی نشده بود .

زمانی که رژیم غذایی خود را تغییر دادم ، وزن من به صورت نرمال درآمد ، انرژی ام افزایش یافت ، روحیه افسرده و خسته من بهبود یافت و مشکل ناراحتی قلب و سوزش معده از بین رفت . بعد از انتخاب رژیم غذایی گیاهی احساس فیزیکی و روحی سبک تر و بهتری داشتم .

هزاران مطالعه علمی ثابت می کنند که بهترین و سالم ترین شیوه تغذیه ، رژیم غذایی بر پایه گیاهان و اجتناب از محصولات حیوانی می باشد .
دو مولفه از مضرترین مواد موجود در محصولات حیوانی ، چربی های ترانس واشباع شده می باشند . چربی های اشباع شده موجود در کره ، گوشت و دیگر محصولات حیوانی در بروز بیماری های قلبی ، آلزایمر و سرطان هایی مانند سرطان سینه و پروستات نقش دارد . مطالعات اخیر نشان می دهند که تا زمانی که نگرانی هایی پیرامون بیماری قلبی یک فرد وجود دارد ، مصرف 1 عدد تخم مرغ در روز برابر با کشیدن 5 سیگار در روز در طی 15 سال می باشد .

بین مصرف چربی اشباع شده موجود در محصولات حیوانی و بیماری های ادراکی مغز مانند جنون و آلزایمر ارتباطی وجود دارد . مطالعات نشان می دهند که مصرف 25 گرم چربی اشباع شده ، خطر بیماری آلزایمر را تا دو برابر افزایش می دهد . این به خاطر خوشه ای شدن و به هم چسبیدن روغن های اشباع شده محصولات حیوانی و ته نشین شدن آن ها به همراه کلسترول و پروتئین در دیواره رگ های خونی می باشد . آن ها با افزایش دادن تولید استات در طی عمل سوخت و ساز بدن ، تولید طبیعی کلسترول توسط بدن را افزایش می دهند . این پلاک های ته نشین شده ابتدا شریان های کوچک و بعد شریان های بزرگتر در ارگان های مختلف بدن شامل قلب و مغز را مسدود می کنند . این شریان های مسدود شده ، که تصلب شرایین نامیده می شوند ، باعث میکروانفارکت می شوند به این صورت که قسمتی از بافت قلب یا مغز به خاطر کمبود جریان خون می میرند . این عارضه یک عامل دخیل در بیماری های جنون و آلزایمر می باشد به طوری که شیوع جنون در بین گوشت خواران 3 برابر بیشتر از گیاه خواران می باشد .

  • علی علی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">