تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی یعنی مصرف کلیه میوه ها و سبزیها و دانه های گیاهان بصورت طبیعی و دست کاری نشده ، یا همان گیاهخواری و یا خام گیاهخواری بهترین روش پیشگیری و درمان تمام بیماریهای انسان می باشد.این روش بدون داروست و در کمترین زمان و هزینه ، نتیجه صد در صدی را به ارمغان می آورد.
این نصیحت بشنو از من ای عزیز
قرص و دارو را تماماً دور ریز
درد خود با میوه ها درمان نما
کار مشکل را بسی آسان نما
سیب و انگور و انار و میوه جات
هم غذا هستند و هم راه نجات
حج علی علی پور

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آنزیم‌های طبیعی گیاهان
در بسیاری از مواد غذایی مصرفی ما، آنزیم‌هایی برای هضم غذا وجود دارند که در اثر پخت و پز از بین می‌روند. این آنزیم‌ها در حرارت بالاتر از
۴۶ درجه سانتیگراد -و یا بعضاً حداکثر تا ۵۰ درجه- نابود می‌شوند و کار هضم مواد غذایی در بدن را با مشکل مواجه می‌کنند.

آب سالم و طبیعی
در رژیم غذایی خام گیاهخواری، نیاز به نوشیدن آب کمتر می‌شود چرا که بخشی از آب بدن با میوه جات و سبزیجات خام تأمین می‌شود. آب موجود در گیاهان، آبی خالص و سالم است که توسط گیاه تصفیه شده. این آب، به واسطه پخت و پز بخار می‌شود و برای رفع تشنگی مجبوریم آب شهری -که قابل مقایسه با آب موجود در گیاهان نیست- را برای رفع تشنگی پس از غذا مصرف کنیم. آب مصرفی اغلب ما، که از طریق زیرساخت‌های شهری در خانه‌ها به دستمان می‌رسد، مملو از مواد ضدعفونی کننده شیمیایی و حتی قارچ‌های میکروسکوپی است. متأسفانه اکنون علاوه بر آب لوله کشی، حتی آب‌های زیر زمینی و بسیاری از چشمه‌ها نیز آلوده شده‌اند. آب مقطر و آب چشمه‌ها در ارتفاعات [در صورتی که میزان مواد معدنی آنها از قبل بررسی شده باشد]، بهترین آب برای نوشیدن هستند.

شیرینی طبیعی میوه‌های خوشمزه

میوه‌جات شیرین بسیار زود هضم و انرژی‌زا هستند و مصرف آنها علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز روزانه‌مان، به سوخت و ساز بدن کمک شایانی می‌کند.


کاهش مصرف نمک
نمک، تقریباً در تغذیهٔ طبیعی انسان جایگاهی ندارد، چرا که میوه‌ها، مغزهای خشکبار و سبزی‌ها به طور طبیعی بسیار خوشمزه و باب میل انسان هستند و نیازی به نمک ندارند. در رژیم غذایی خام گیاهخواری، الزامی به استفاده از نمک نیست. توصیه می‌شود اگر همچنان مایل به مصرف نمک هستید، حتماً از نمک‌های طبیعی (مانند نمک دریا) استفاده کرده و از مصرف نمک‌های کارخانه‌ای و شیمیایی اکیداً خودداری نمایید، ضمن اینکه میزان مصرف آن را باید به حداقل ممکن رساند.

توصیه‌هایی برای شروع
چنان چه می‌خواهید گیاهخواری را شروع یا آن را امتحان کنید، به شما تبریک گفته و برایتان آرزوی موفقیت دارم؛ اما لطفاً برای پیشگیری از اشتباهات، در مورد آن بیشتر تحقیق کنید و با مطالعهٔ کتاب‌ها و مقالات مرتبط و هم چنین مراجعه به انجمن خام گیاهخواری، اطلاعات خود را بالا ببرید. همچنین اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً پیش از شروع، با یک پزشک درمان طبیعی در این زمینه مشورت نمایید. تغذیهٔ طبیعی بسیار آسان است و فقط کافی است روش صحیحی را انتخاب نمایید که در دراز مدت به عوارض ناخواسته دچار نشوید.

بسیاری از اساتید یوگا و مراقبه، رژیم خام گیاهخواری را تجربه کرده و آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنند. این رژیم علاوه بر تأثیرات مثبتی که بر جسم انسان دارد، باعث افزایش توان ذهن نیز می‌شود.

برخی منابع گیاهخواری برای فارسی زبانان
با مراجعه به سایت‌های زیر، می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با گیاهخواری و انتخاب روش درست تغذیه به دست آورده و در جهت رفع ابهامات در خصوص تاثیرات خام گیاهخواری، به مقالات و فیلم‌های مستند مرتبط مراجعه کنید.

  • علی علی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">