تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی یعنی مصرف کلیه میوه ها و سبزیها و دانه های گیاهان بصورت طبیعی و دست کاری نشده ، یا همان گیاهخواری و یا خام گیاهخواری بهترین روش پیشگیری و درمان تمام بیماریهای انسان می باشد.این روش بدون داروست و در کمترین زمان و هزینه ، نتیجه صد در صدی را به ارمغان می آورد.
این نصیحت بشنو از من ای عزیز
قرص و دارو را تماماً دور ریز
درد خود با میوه ها درمان نما
کار مشکل را بسی آسان نما
سیب و انگور و انار و میوه جات
هم غذا هستند و هم راه نجات
حج علی علی پور

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید


۱. مطالعات متعدد نشان داده است که یک رژیم غذایی گیاهی، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، و باعث می شود بدن ۱۶ درصد سریع تر کالری را نسبت به رژیم گوشتی بسوزاند. حداقل ۳ ساعت اول بعد از غذا خوردن..
۲. تعدادی از محققان استدلال می کنند که بدن انسان توانایی هضم گوشت را دارد، ولی درواقع بدن ما برای گیاهخواری طراحی شده است. به عنوان مثال، دندان های آسیای بزرگ انسان شبیه به دندان یک گیاهخوار است. صافی دندان های آسیای بزرگ برای آسیاب بهتر است نه برای پاره کردن.

۳. ریشه گیاهخواری از هند باستان است. در واقع، ۷۰ درصد گیاهخواران دنیا هندی ها هستند که علاوه بر این تعدادی از گیاهخواران هندی نیز در دیگر کشورها سکونت دارند.
۴. اولین جامعه گیاهخواران در سال ۱۸۴۷ در انگلستان تشکیل شد.هدف این جامعه گیاهخواری این بود که به مردم یاد دهند بدون خوردن گوشت هم می توان سالم زندگی کرد.

۵. در سال ۲۰۱۲، شورای شهر لس آنجلس قطعنامه ای را تایید کرد که هر دوشنبه بدون گوشت باشد. این اقدام بخشی از یک کمپین بین المللی برای کاهش مصرف گوشت برای سلامتی و دلایل زیست محیطی بود.
۶. چندین محقق استدلال می کنند که رژیم گیاهخواری می تواند انسان های بیشتری را نسبت به رژیم گوشتخواری سیر کند. برای مثال، می توان در یک جریب زمین تقریبا ۹۰۷۱ کیلوگرم سیب زمینی پرورش داد. در مقایسه، تنها می توان حدود ۷۴ کیلوگرم گوشت گاو را در یک جریب زمین تولید کرد.

۷. چندین دسته گیاهخواری وجود دارد. سخت گیر ترین گیاهخواران وگان ها هستند. وگان ها نه تنها گوشت مصرف نمی کنند بلکه از مصرف تمامی محصولات حیوانی پرهیز می کنند. در جامعه وگان ها این بحث وجود دارد که آیا عسل برای رژیم وگان ها مناسب است یا خیر. به عنوان مثال، در جامعه وگان ها و جامعه وگان های آمریکا عسل را مناسب نمی دانند چون از یک حیوان به دست می آید.

۸. مطالعات نشان می دهد یک رژیم گیاهخواری می تواند مردم بیشتری را نسبت به یک رژیم مبتنی بر گوشت تغذیه کند. به عنوان مثال، تنها حدود ۲۰ درصد ذرت تولید شده در آمریکا توسط مردم خورده می شود، که حدود ۸۰ درصد آن توسط دام ها خورده می شوند. علاوه بر این، حدود ۹۵ درصد از جو دو سرتولید شده در ایالات متحده توسط دام ها خورده می شود. مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم می توانند با دانه ها و سویا تغذیه شوند اما در حال حاضر این محصولات به دام ها داده می شود که با آن می توان حدود تقریبی ۱،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ نفر را سیر کرد.
۹. میوه خواری یک نوع از گیاهخواری است که در آن فرد فقط از میوه، آجیل، دانه ها و بخش هایی از گیاه که با مصرف آن منجر به نابود شدن (کشتن) گیاه نشود استفاده می کنند.

۱۰. کل مدفوع تولید شده توسط مردم ایالات متحده ۱۲۰۰۰ پوند (۵۴۴۳ کیلوگرم) در ثانیه است. و کل مدفوع تولید شده توسط دام د ایالات متحده ۲۵۰۰۰۰ پوند (۱۱۳۳۹۸ کیلوگرم) در ثانیه است. اگر انسان ها از رژیم غذایی گیاهی استفاده کنند و مقدار خیلی کمی یا حتی از دام اهلی استفاده نکنند، هر جفت این ها تا حد زیادی کاهش میابند. و اینکه دام کمتر تا حد زیادی گازهای گلخانه ای را که توسط مدفوع آنها تولید میشود کاهش میدهد.

۱۱. حدود ۲۵ گالن آب برای تولید ۱ پوند گندم (۰/۴۵۳ کیلوگرم) مورد نیاز است. حدود ۲۵۰۰ گالن آب برای تولید ۱ پوند (۰/۴۵۳ کیلوگرم) گوشت مورد نیاز است. بسیاری از گیاهخواران استدلال می کنند که رژیم غذایی بدون گوشت، باعث پایین آمدن تولید گوشت می شود و فشار کمتری به محیط زیست می آید.

۱۲. یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که آی کی (IQ) یک کودک می تواند پیش بینی کند و به شانس شان در گیاهخوار بودن کمک می کند. و کودکانی که آی کیو بالاتری دارند بیشتر احتمال دارد که یک گیاهخوار شوند.

۱۳. تحقیقات نشان می دهد که اگر یک مرد از مصرف گوشت قرمز پرهیز کند، جاذبه جنسی وی که همراه با تغییر بوی بدنش می باشد بهبود پیدا می کند.

۱۴.عده ای از گیاهخواران  گیاهخواران مشهور ایران.و جهان.  عبارتند از: بقراط،  لئوناردو داوینچی (دانشمند، نقاش، مجسمه ساز، معمار، ، هنری فورد (کارآفرین، مخترع، نویسنده و نظریه پرداز آمریکایی)، برد پیت (بازیگر و تهیه کننده آمریکایی)، ناتالی پورتمن (بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی)، آلبرت انیشتین،حافظ .سعدی  .رازی .مولانا و شمس احمد کسروی .صادق هدایت.و.....🥦🫑🥬🍓

  • علی علی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">