تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی تنها راه پیشگیری و درمان تمام بیماریهای بشریت است که بدون دارو و کمترین زمان و هزینه موثر است.

تغذیه طبیعی یا خام گیاه خواری

تغذیه طبیعی یعنی مصرف کلیه میوه ها و سبزیها و دانه های گیاهان بصورت طبیعی و دست کاری نشده ، یا همان گیاهخواری و یا خام گیاهخواری بهترین روش پیشگیری و درمان تمام بیماریهای انسان می باشد.این روش بدون داروست و در کمترین زمان و هزینه ، نتیجه صد در صدی را به ارمغان می آورد.
این نصیحت بشنو از من ای عزیز
قرص و دارو را تماماً دور ریز
درد خود با میوه ها درمان نما
کار مشکل را بسی آسان نما
سیب و انگور و انار و میوه جات
هم غذا هستند و هم راه نجات
حج علی علی پور

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

میگرن که نامی است که به نوعی از سردرد همراه با حالت تهوع و گاه تغییرات موقت بینایی داده شده تنها یک نشانه است نه یک بیماری.
آنچه که باعث ایجاد میگرن می‌شود همان چیزی است که باعث ایجاد سایر «بیماریها» هم می‌گردد.
به این دلیل با میگرن می‌توان به دوگونه برخورد کرد:
۱- دلایل بوجود آمدن آنرا از بین برد.
۲- به نشانه پرداخته روشهایی برای درمان درد پیدا کرد.
در روش دوم همانگونه که می‌دانید می‌شود از قرصها و داروهای مختلف ضد درد استفاده کرد یا حتی به طب سوزنی و گیاهی و امثالهم پرداخت. البته هر کدام اینها در از بین بردن این نشانه تا حدی موفق هستند.
اما در انتخاب روش اول که روشی اساسی و پایه ایست جا دارد که داستان کوتاهی را تعریف کنم. دکتر ماکس گرسون Max Gerson که در اوایل قرن بیستم به طبابت مشغول بود دچار میگرن شدیدی بود. با توجه به اینکه به اثر غذاهای مختلف در سلامتی بدن باور داشت یکروز تصمیم گرفت که آزمایشی روی خود انجام دهد و آن این بود که سعی کرد بفهمد چه غذاهایی در او ایجاد میگرن می‌کنند.
در نتیجه تصمیم گرفت همه غذاها را حذف کرده با یک ماده غذایی شروع کند و هر چند روز یکبار ماده دیگری را به غذای خود اضافه کند تا بدین طریق بفهمد که چه باید بخورد و چه نباید. از خوردن سیب شروع کرد. چون فکر می‌کرد سیب بی‌ضررترین و مغذی‌ترین ماده‌ایست که می‌تواند برای چند روزی غذای او را تشکیل دهد.
پس همه غذاهای دیگر را کنار گذاشت و تا چند روز فقط سیب خورد. جالب بود که در این مدت هیچ سر‌دردی نگرفت. بعد شروع کرد آهسته آهسته هرچند روز یکبار یک میوه یا سبزی دیگر را به غذای خود اضافه کردن. جالب بود که بعد از یکماه متوجه شد که نه تنها دراین مدت دچار سردرد نشده بلکه چندین عارضه دیگری که بدان مبتلا بود نیز از بین رفته‌اند.
پس به انجام همین آزمایش روی بیماران میگرنی خود پرداخت در اثر تجربه با تعجب مشاهده کرد که نه تنها میگرن آنها بهتر شده یا کاملا بهبود پیدا کرد بلکه در یک بیمار سل پوستی در دیگری چاقی، در آن دیگری اگزما و… نیز شروع به بهبود یافتن کردند.
از همینجا بود که دکتر گرسون رژیم غذایی خود برای درمان سرطان را که مبتنی بر گیاهخواری با مصرف قسمت اعظم مواد خام بخصوص با تأکید بر مصرف آب سبزی تازه فشرده شده به میزان فراوان و چندین نوبت در روز را بوجود آورده بسیاری از سرطانها را بدین طریق معالجه کرد.
امروزه دختر او شارلوت کار پدر را در درمان سرطان در کلینیکی در مکزیک ادامه می‌دهد. (در آمریکا بعد از مشاهده روش مؤثر او در درمان بسیاری از سرطانها کلینیک دکتر گرسون را از طرف مقامات صاحب نفوذ پزشکی آمریکا تعطیل کرده تمام مدارک او مبنی بر بهبود سرطانها را ضبط و توقیف کردند) www.gerson.com
این داستان را از این جهت آوردم که اگر می‌خواهید ریشه‌ای به درمان میگرن خود پرداخته از شر آن راحت گردید باید به بازبینی روش زندگی و نوع تغذیه خود پرداخته سلامتی را پیشه کنید.
میزان مصرف سبزیجات خام بخصوص آب سبزیجات را در روز در غذای خود بالا ببرید. حداقل برای یکماه به یک پاکسازی کامل و اساسی بدن بپردازید. یعنی از مصرف غذاهای پخته تا حد امکان بخصوص غلات، انواع روغنها، غذاهای سرخ شده و… خودداری کنید.
برای این یکماه از مصرف مغزها و دانه‌ها هم خودداری کنید و فقط سبزی و میوه مصرف کنید. می‌توانید از مقداری سبزی بخار داده شده نیز استفاده کنید.
– از مصرف شکلات، قهوه، چای سیاه، مواد الکلی، نوشابه‌های مصنوعی و… اکیداً خودداری کنید.
– به خواب و استراحت خود اهمیت ویژه بدهید. بخصوص هر زمان که احساس می‌کنید نشانه‌های شروع سردرد وجود دارد بلافاصله همه کارهای دیگر را متوقف کرده به رختخواب بروید و تا می‌توانید بخوابید.
– به ورزش و پیاده روی بپردازید.
– آب فراوان مصرف کنید. سبک غذا بخورید. نوعی غذا بخورید که تخلیه روده‌ها کامل باشد.
نمی‌دانم آیا دارویی می‌خورید یا به عارضه دیگری نیز دچارید یا نه. اگر قابل انجام است داروها را مطلقاً کنار بگذارید.
خواهید دید که سردردتان به طرز عجیبی بعد از یکماه شما را ترک خواهد گفت!
اگر سوال دیگری دراین رابطه دارید با کمال میل پاسخ خواهم داد.

  • علی علی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">